Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Andra kalaset

Kategori: Allmänt

Så har vi klarat av helgens andra kalas. Det blev betydligt mycket livligare kan jag lova. Tretton stycken lagom sockerstinna killar i sexårsålder....Tur att jag har M som agerade lekledare med bravur. Han fixade iordning lite bowlig med vattenfyllda pet flaskor, sen fick dom skjuta vattengevär på platsmuggar och till sist skjuta på mål med innebandyklubbor.  Själv jag plockade undan efter fikat och försökte hålla nerverna i styr. Fikat idag blev samma kolakakor och hallongrottor som sist men kompleterades med köpta kanelsnäckor (fyy mig) och hemgjord glassbomb (vaniljglass, vaniljglass blandad med hackade nonstop och chokladglass, garenerad med hackad dumle och nonstop) Sedan avslutades det med godispåse och Tom och Jerry på TV'n. Paket till stora N blev det också såklart


Glassbomb (som blivit "rynkig" av plasten jag plastade in bunken med)


Dagens pressenter

FOTO. PRIVATA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: