Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Macarons....igen...

Kategori: Ätbart

Förra helgen var vi hemma hos familjen R och då gjorde E jättegoda macarons fyllda med chokladganache. Självklart blev jag då sugen på att baka några själv. Idag jobbade jag hemifrån och passade på att fixa ihop en sats. Först hade jag tänkt att inte färga dem alls men då såg de så tråkiga ut så jag slängde i lite färg. Nu vet jag att om man färgar in en macaronssmet med aprikos färgpasta blir det i princip hudfärgat, dessutom valde jag att inte slänga i mer rosa i hallonsmörkrämen vilket gjorde att den blev....typ hudfärgad. Men macaronerna blev bra, men som sagt inte så färgglada. Provade att ha på lite lakritsströssel på innan de åkte in i ugnen, de smälte lite men blev helt OK. Goda blev de iallafall.


En plåt gräddade hudfärgade macaroner


Monterade och klara....

FOTO: PRIVATA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: