Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Macarons

Kategori: Ätbart

Macarons vad jag har kämpat med den där lilla kakan. Första gången blandade jag färg i själva marängsmeten vilket gjorde att den skar sig och blev grynig vilket resulterade i spruckna och skrovliga kakor.  Andra gången rörde jag för mycket i smeten för att få in färgen efter att ha blandat ihop marängsmeten med mandeln och florsocker så den blev för lös vilket resulterade i att smeten rann ut och kakorna reste sig inte som de skulle i ugnen. Men nu tredje gången tror jag nästan att jag lyckades, inte världens snyggase med man kan iallfall se att det är macarons. Att jag inte fick dem jämna i färgen låtsas jag är med flit, de är ju söta när de är lite flammiga. Jag har färgat med pastafärg men tror att det faktikst är lättare med vanlig karamellfärg. Fyllningen är hallonsmörkräm och receptet är (som vanligt) från Leila Lindholm.


Ett fat med macarons, jippie!!


Liiite läskig färg på smörkrämen, men god va den iallafall

FOTO. PRIVATA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: