Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kanelbullens dag

Kategori: Allmänt

Tänk att kanelbullen fått en egen dag. Jag är 100 procents säker på att den inte fanns när jag var liten. Undrar vem som kom på den dagen, måste varit bageriförbundet (finns det något sånt), jästföreningen eller mjölförsäljarna. Jag har funderat lite på fler saker som borde ha en egen dag tex Pavlovans dag, sambal oelekens dag, dillchipsens dag, Trocaderons dag eller kanske den bästa dagen av alla Champagnens dag. I väntan på dessa dagar har jag såklart fallit för grupptrycket och bakat kanelbullar.


Degen....


Kanelbullar


Fuskade med lite vaniljkokosbullar också

FOTO: PRIVAT

Kommentarer

  • Lidingopappan säger:

    Champagnens dag I LIKE

    2011-10-06 | 22:54:38
    Bloggadress: http://lidingopappan.wordpress.com/
  • Anonym säger:

    Åh du får ta med en till mig

    2011-10-07 | 19:44:39

Kommentera inlägget här: