Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Tårtan

Kategori: Allmänt

Igår var vi hos svärmor för att fira lite födelsedagar, hennes i förskott, hennes sambo U och ungarnas bonus kusin i efterskott. Jag hade såklart lovat att ta med en tårta. Jag hade inte så mycket tid på mig så jag körde på ett säkert kort som alltid brukar gå hem när det är småflickor närvarande Det blev såklart en Hello Kitty tårta. Jag hade ett paket med smaksatt sugar paste hemma som fick stå för det färgglada på tårtan, tyvärr var den inte riktigt så rosa som jag hade velat ha den men det fick duga ändå. Tårtan fyllde jag med jappfluff och hallon/vaniljgrädde.

Fluff:
3 dl grädde
180 gram av valfri choklad/chokladgodis tex dumle, japp, after eight. Fungerar också bra med vanlig "ren" choklad.

Smält chokladen försiktigt i grädden (som INTE får koka), när allt smällt häll upp i en bunke och ställ in i kylen minst 6 timmar men låt gärna stå över natten. Vispa sen upp till ett "fluff".
Gott att fylla tårtor med, men kan också serveras som en chokladmousse. After eight fluff är supergott till kladdkaka!


Dagens tårta som blev lite av ett slarvjobb, men den smakar nog gott ändå.



FOTO: PRIVATA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: