Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Settlers

Kategori: Allmänt

Jag är en riktigt spelnörd, älskar alla sorts sällskapsspel, kort, TP, Alfapet, Monopol men mest av allt älskar jag Settlers of Catan. Som tur är har jag fler spelnördar i min omgivning då syftar jag mest på min man, familjen R och kompisen K (som var den som fick in oss på Settlers för många många år sedan). Vi spelar Settlers så fort vi får chansen. Vi började med grundspelet som vi utökade till Seafares och därefter lade vi på Cities and Knights och där är vi kvar. Men nu upptäckte jag att det kommit ytterligare en utökning, nämligen Traders and Barbarians. Problemet är att den bara finns till den engelska versionen och den vi har är dansk (fanns inte på svenska då, men det gör det nu). Vi får se om det blir att köpa helt nya spel, vilket vi kanske kan behöva eftersom vårt är rätt kaffefärgat efter en kaffe incident (inte jag, det var M) för ett antal år sedan. Om någon är intresserad kan man hitta Settlers och en massa andra brädspel här





FOTO: www.spelexperten.com

Kommentarer


Kommentera inlägget här: