Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

48 timmar lyx

Kategori: Allmänt

Vi lyxade till det lite M och jag. Tog ledigt från jobbet portionerade ut barnen till mormor och farmor, åkte in till stan och checkade in på snygga Clarion Sign vid Norrabantorget.



Ett hotell i min smak, en våning med svensk design, en med norsk en med finsk och några med dansk. Vi hamnade på den finska våningen. Dessutom har alla hissar ett musiktema som rock, jazz, pop osv.

Sen promenerade vi in till stan och började med en lunch på Ikki i Kungshallen


Jag åt en liten mixlunch bestående av sushi, tempura och yakiniku. Ingen sensationell matupplevelse men helt OK.

Sen gick vi omkring och kikade i lite affärer. M köpte en skitsnygg lite längre jacka från G-star, själv hittade jag bara ett par svarta jeansleggings. Tillbaka till hotellet och fixade lite innan det var dax för middag.


Gondolen med bostadsrättsföreningen där M är med i styrelsen. Så här såg kvällens meny ut. Men jag är drottning på att "byta ut" när jag är på resturang så jag åt istället en Hummersoppa med ostronskum och hummergelé till förrätt och en helt suverän mintchokladbrulê med vaniljglass och hallon till efterrätt. Till allt detta detta drack vi goda viner och avslutade med en capuccino.

Tillbaka till hotellet igen och lite nedvarvning med

Ja chipspåsen ser gigantisk ut men dt är den minsta sorten, jag lovar!!

Sen sovmorgon och en god frukost/brunch


Efter en kortis på stan med några mindre inköp blev det en sväng förbi Centrum hemma på ön och sen hem.
Lite slöande i soffan en god middag och Settlers med K avslutade lördagen.

Efter ytterligare en sovmorgon och en hemmabrunch, skall jag nu slänga ihop en tårta innan vi åker till svärmor (där lilla N är) för lite födelsedagsfirande i förskott resp efterskott, sen plocka upp stora N från bowlingkalas och tillbaka in i ekorrhjulet igen... Men 48 timmar lyx kan man leva på länge!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: