Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Träna

Kategori: Allmänt

Träna bör man, det vet ju alla. Jag vet också men gör det inte ändå, eller har inte gjort för nu skall det bli ändring. Fast det var inte riktigt sant heller, för när jag var yngre då tränade jag och då tränade jag massor. Handboll och var min grej började när jag var 8 och slutade väl en sådär 20 år senare. Precis då när jag lade av var det en sån skön känsla att bara kunna gå hem och göra ingenting efter jobbet istället för att vara uppstyrd av träning och matcher. Sen dess har jag nog varit lite av en periodare allt eller inget (sån är jag när det gäller allt) Mina knän är inte heller till någon direkt hjälp, korsbandsopererad på det ena och meniskopererad på det andra brukar man känna av att dom finns där om man säger så. Men nu har jag  nya fina gympaskor, SATSkort och en kropp som kräver motion så det är bara att sätta igång. Började igår med ett Pilates pass, fortsättning följer (hoppas jag)


Gympaskor man blir glad av

Kommentarer


Kommentera inlägget här: