Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Pimpad kaka

Kategori: Ätbart

Igår var sista dagen på "sommarlovet" för ungarna, lilla N börjar på storbarnsavdelning och blir en Humla, stora N lämnar dagis och börjar 0an / förskoleklass. För att mysa lite extra bakade jag en kaka som vi fikade på till mellis. Grundreceptet är hur enkelt som helst
75 g smör
2.5 dl socker
2.5 dl mjöl
2 ägg
Smält smöret i en kastrull, hiva ner resten av ingredienserna och rör runt till en smet. Häll över i en kakform sen in i ugnen 25-30 minuter 175 grader
Men nu kommer det bästa, man kan "pimpa" den lite hur man vill tex ha på lite bär (jag brukar ha rabarber blandad med kanel och socker), hackad choklad, äpplen doppade i kanel och socker, ja egentligen allt du tycker är gott. Idag gick jag helt bananas och hade på färska jordgubbar, hackad marabouchoklad med daim och sen gjorde jag en "crunch" på ca 25 g smält smör, lite cocos, mjöl och socker. Japp den blev supersmarrig!!



Min pimpade kaka

FOTO: PRIVATA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: