Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Sundsvall

Kategori: Semester

Igår lämnade vi Jämtland tidigt på morgonen för att åka till Sundsvall. Dit kom vi vid lunchtid och checkade in på Best Wester Baltic. Vi hade tur och vårt rum var redan klart så vi kunde slänga in väskorna innan vi åt lunch. Hittade en Italienare där jag och lilla N åt laxpasta
hon en specialare med bara pasta och rökt lax. Killarna tog varsin lasagne.

Sen åkte vi till Himlabadet. Där hängde vi i ca 3 timmar och badade i strömmen, bubblade i den varma bubbelpoolen och åkte olika kanor. Eller jag åkte inte kana men M och ungarna. M surfade också i deras surfstream ivrigt påhejad av mig, ungarna och familjen R. Måste säga att han var himla duktig för att aldrig provat förut. Tyvärr har jag inga kort då mobilen låg inlåst i ett skåp.

Middagen åt vi på hotellet. Vilket barnvänligt hotell! Redan när vi checkade in fick de varsin present. Till middagen bjöds de på pannkakor med sylt och grädde. Riktiga pannkakor de stekte där, inga mikrovärmda saker som på många andra ställen.
Vi vuxna åt också gott, jag tog en hamburgare
och M en entrecote. Under middagen kom vår gulliga servitris med två böcker till barnen. Och när kaffet kom in fick de varsin chokladbit. När vi fick in notan såg vi att barnens dricka inte var med utan ingick den med. Varsin piggelin eller dricka ur drickakylen fick de också.

Imorse åt vi ganska tidig frukost innan vi åkte hemåt. Lilla N tyckte att man ska resa med stil

När vi kom hem kunde vi konstatera att det stämmer, borta bra men hemma bäst.
Nu väntar en sista semestervecka med förhoppningsvis fint väder.