Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Soffa

Kategori: Vill ha

Jag skulle så gärna vilja ha en ny soffa. Den vi har nu är väldigt praktisk, stor och rymlig. Man får lätt plats en 8-10 stycken i den men det är något knas med fästmannickerna så den glider isär så man måste knuffa ihop den hela tiden. Det irriterar mig jättemycket.
Jag har tittat runt lite och hittat några jag gillar skarpt. Tyvärr tittar jag nog på fel ställen för de är så himlans dyra. De här två godingarna skulle gärna få stå i mitt vardagsrum. Inte samtidigt dock...
 
Pampas hörnsoffa från Jens Juul Eilersen
 
Eller den här härliga Cocoon från samma tillverkare
Båda hittade jag hos Svenssons i Lammhult.
 
Tyvärr blir det nog bara titta och dreggla för just nu känns 50 000 för en soffa lite för mycket....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: