Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Shiritaki nudlar

Kategori: Allmänt

Jag älskar kolhydrater, eller allt som innehåller kolhydrater. Potatis, pasta, ris, godis, kakor vem gillar inte det? Nu över jul känns det som man ätit lite för mycket av allt och det är dags att se över matvanorna igen (och vikten... ;-) Hela familjen har infört godisförbud, får se hur det går för barnen. På lilla N's dagis hade dom kalas igår men hon var jättedukitg och åt inget ur godis ur fiskdamspåsen, bara mandarinen. Förutom det äter såklart barnen och M som vanligt ,medans jag tänkte försöka dra ner på kolhydraterna. Nu har jag hittat Shiritaki nudlar, dom verkar verkligen toppen med ett innehåll av:
Näringsvärde per 100g:
Energi       5kcal
Protein      0g
Kolhydrater 0,4 g
Fiber         4 g
Natrium     2 mg



FOTO: www.rawfoodshop.se

Om man kollar på nätet verkar dom vara rätt populära för dom är slut på många ställen. Jag hittade dom iallafall tillslut på Raw Food shop och köpte hem ett 10 pack nudlar och ett två pack "pärlor"som skall påminna mer om ris. Har inte fått hem dom än så ja har inte hunnit smaka, men är dom goda är det ju hur bra som helst

Passade på att köpa hem mandelmjöl från samma ställe (gratis frakt över 500:-) så jag kan baka macarons igen. Ja jag vet att dom innehåller kolhydrater, men dom är ju så små att en (eller två eller tre) inte kan göra någon större skada.....  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: