Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Födelsedagsmiddag

Kategori: Allmänt

Igår hade vi en liten födelsedagsmiddag här hemma, det är ju inte varje dag man fyller 30++++++...(men det börjar fortfarande på en 3:a iallafall). Vi blev 9 personer och vi hade för enkelhetens skull valt att köra catering från Säbb coh Blomqvist, vi körde på samma grundmeny som vi fick i höstas på Lidingömmamans 40-års fest  med lite små ändringar. Lika gott som det var då var det den här gången, mycket mat får man också. Tyvärr glömde jag helt bort att fota maten... Till efterätt hade jag fixat ihop en liten efterättsbuffé som innehöll chokladmacarons med hallonsmörkräm, chokladpavlova med lemoncurdgrädde och en massa färska bär, chokladcupcake med rockyroadtopping och "min" enkla kaka med hallon och crunch.




Tyvärr blev jag inte 100% nöjd med varken macaronerna som inte ville resa sig och ge mig en bra "fot" eller pavovan som inte blev sådär härligt seg som den kan bli, men gott blev det iallafall. Dukning är inte min starka sida men försökta piffa till bordet litegrann iallafall. Köpte rosa rosor som jag snittade kort och ställde i shotsglas, det blev ganska fint och sen slipper man blommor på höjden som ibland kan vara ivägen när man vill prata med den rakt över bordet.


Sen fick jag såklart en massa fina pressenter, men dom får ni se sen ;-)

Men jag måste visa den fina klockan från Gant  jag fick av M. Stor och lite blingig, precis vad jag ville ha!


Nu skall jag ladda om och fixa en enkel gräddtårta för snart kommer barnen hem med barnvakterna mormor och farmor. Då blir det först fika och sen middag på restena från gårdagens buffé.

FOTO: PRIVAT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: