Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Cyklar

Kategori: Allmänt

Jag hade börjat ge upp tanken på snö och börjat tänka på våren, vad händå då? Jo såklart kom snön. Jag skall inte klaga, jag har ju faktiskt velat ha snö, inte så mycket för min egen skull som för barnens. Men jag fortsätter tänka vår och då främst på cyklar. Egentligen behöver hela familjen nya cyklar, stora N har vuxit ur sin och vill ha en ny med växlar, lilla N vill ha en rosa (nähä...) med korg som hon kan lägga saker i, jag vill ha en snygg med många växlar och vad M vill ha vet jag inte riktigt. Han har redan en men den duger tydligen inte....
För min egen del lutar det åt någon slags cruiser tror jag, dom är lite lagom roliga och inte så "tråkiga" men har väl inte hittat den ultimata än då de flesta är utan växlar.

Till lilla N har vi hittat de här, den ena utan korg  men den duger kanske ändå. Färgen är ju rätt :-)

FOTO: www.cykelhuset.se



FOTO. http://www.cykelstaden.se

Och till stora N de här


FOTO: www.cykelhuset.se


FOTO: www.cykelringen.se

Men tusan vad dyra dom är när man kommer upp i storlek och skall ha växel. Vi får se vad det blir, men de cyklar vi köper nu kan nog båda ungarna ha ett par år framöver. Sen får vi börja spara redan nu till nästa byte, det lär ju inte bli billigare ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: