Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Arpeggio vs Rosabaya

Kategori: Allmänt

Sen vi köpte vår nespressomaskin har jag nog druckit en 2-3 koppar om dagen, mest latte men faktiskt också någon enstaka espresso. Men såklart har jag hittat mina favoriter bland alla kaffesorter. Mina är Arpeggio och Rosabaya. Arpeggion har lite mer styrka medans Rosabayan är lite mildare så det beror lite vilket humör man är på. Jag brukar lyxa till det lite på morgonen, gör en latte och tar med mig i bilen och brukar dricka den i skogen på 30 sträckan. Häromdagen fyllde vi på kapselförådet så nu skall vi nog klara oss ett tag till



Undrar om det är slumpen som gör att mina favoriter är den rosa och den lila eller om lilla N's favoritfärger börjar tränga sig in och ta över i hjärnan på något otäckt vis.



FOTO: PRIVAT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: