Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

SOS Barnbyar

Kategori: Allmänt

Vi har sedan ganska många år tillbaka ett fadderbarn via SOS barnbyar. Jag tycker det är viktigt att kunna hjälpa de som inte har det så lätt här i livet. Att jag med mina 200:- i månaden kan hjälpa ett barn att få en trygg uppväxt, mat och kunna gå i skolan tycker jag är helt fantastiskt. När jag gick på mellanstadiet hade vi i klassen tillsammans tre fadderbarn från Indien. Ett väldigt bra sätt att få barn att förstå att alla inte har det lika bra som vi har det här i Sverige. Nu såg jag att man kan köpa "julklappar" på SOS barnbyars hemsida. Tror nog att det kan bli leksaker till ett barn i Kambodja i årets vuxenjulklapp.



FOTO: http://www.sos-barnbyar.se

Kommentarer


Kommentera inlägget här: