Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Sockerkaka

Kategori: Allmänt

Jag gillar att baka, om jag är på dåligt humör vill jag baka, om jag är stressad vill jag baka, om jag är trött vill jag baka. Igår var jag lite stressad, ganska mycket trött en aningens irriterad så vad passade bättre än att baka nåGOT. Konstigt nog blev jag sugen på att baka en sockerkaka, jag är ganska usel på just sockerkakor lyckas allid få en massa klupar i smeten. Nu har jag fått tipset av M (som jag egentligen VET men aldrig orkar) att ha i lite mjöl i taget istället för att bara ösa i allt på en gång och naturligvis blev det mycket bättre. Så blev lite torsdagslyx med citronsockerkaka efter middagen.
Ett litet tips är att använda kokos istället för ströbröd i formen, passar mums till de flesta kakor


En bit sockerkaka på det fina "hjärt fatet" som från början var min farmors men nu står hemma hos mig

FOTO: PRIVAT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: