Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Pepparkakshus

Kategori: Allmänt

Igår när barnen kom hem från dagis hade vi förberett varsitt pepparakshus som de fick dekorera aldeles själva. Jag vispade ihop en glasyr:

2 äggvitor
1/2 kork ättika
Nästan ett helt paket florsocker.

Först vispade jag upp vitorna så dom blev styva, sen hade jag i ättikan och florsockret lite i taget tills det blev lagom fast.

Sen delade jag upp glasyren i 4 lika stora delar och färgade in den rosa, blå och grön, den sista fick vara vit.



Eftersom jag är lite slö lyxade jag till det och använde 4 engångsspritsar från Wilton.
Vi hade också polkagrisar, gelehallon och nonstop. Jag måste säga att barnen var mycket kreativa och det blev två två väldigt färgglada hus.





FOTO:PRIVATA

Kommentarer

  • Lidingömamman säger:

    Härliga hus! Vem ska äta upp allt godis på dem efter jul?



    Kram,

    Lidingömamman

    2011-12-08 | 21:33:30
    Bloggadress: http://lidingomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: