Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Koka kola

Kategori: Ätbart

Jag är inte så jättemycket för julgodis, tycker mycket är aldeles för sött. Men något jag har fastnat för är kola, självklart är receptet jag använder från Leila Lindholm. Jätte enkelt är det också, i princip bara hiva i allt i en kastrull eller vad man vill använda och koka i ca 25 minuter. Själv brukar jag använda en traktörpanna. Det jobbigaste är att skära allt i bitar, brukar nästan få kramp i händerna, men det är det värt. Sen brukar jag rulla in dem i bakplåtspapper, inte så snyggt kanske men det är det som alltid finns hemma.





FOTO. PRIVAT

Kommentarer

  • Lidingömamman säger:

    Ser smarrigt ut! Tyvärr är de nog slut till dess vi ses igen :-)



    Kram,

    Lidingömamman

    2011-12-20 | 20:42:41
    Bloggadress: http://lidingomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: