Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Adventskalender

Kategori: Allmänt

Tiderna ändras, när jag var barn hade man (eller jag ialla fall) TV och radions julkalender, kanske en från ICA och om man hade tur kanske man fick en fin med lite glitter på eller nått annat "lyxigt". Någon chokladkalender fick inte jag av mina föräldrar. Man skall inte äta godis varje dag sa dom. Jag kan väl egentligen förstå hur dom tänkte, men åh vad gärna jag hade velat ha en.
Stora och lilla N vill självklart också ha chokladkalendrar och de får dom. Vi tycker det är OK att äta en liten bit choklad varje dag, det är ju trots allt bara i knappt en månad. Det vi inte rikigt gillat om är väl kvaliten eller bristen på kvalite det är på chokladen i de kalendrar som kostar 9.90:- på tex Willys. I år hittade jag på Tehuset Java en kalender som skall innehålla kvalitetsmjölkchoklad, hoppas den håller vad den lovar.



Lilla N får dessutom en Barbiekalender



Och stora N en lego Star Wars

Och idag fick dom öppna första luckan, vilken lycka!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: